11 Kasım 2007

slavoj zizek

postmodern sempatizanı olup çıkaracak beni bu adamlar. derrida'dan sonra bir de zizek çıktı şimdi. bir de şu tez olmasa.. şeytan diyor felsefe doktorası yap. işte zizek belgeselinin tam metni, tabi belgeseli izlemeden saçma oluyor bazı yerleri (restoranda sipariş verdikleri sahneler filan) ama adam hakkında bir fikir sahibi olabilirsiniz burdan.

slavoj zizek, lacancı psikanaliz'i politika, film analizi gibi günlük meselelere uygulayan bir filozof. mesela diyor ki insanın içtikçe içesi gelen şekersiz kola, aslında Marx'ın "fetiş meta"sı, Freud'un "superego" su ve Lacan'ın "objet petit a" sıdır.

"Günümüzde piyasa, kötü huylu özelliklerinden arındırılmış ürünlerle dolu:

Zengin Kremalı, Yağsız Krema, Enfes Kremalı

Gayet Bira, Alkolsüz Bira

Kafeinsiz Kahve, Bu Sabahki Sıcak İçeceğiniz

Sanal Seks, Seks Yapmadan Seks

Kimsenin Ölmediği Harp Sanatı (tabii bizim taraftan kimsenin), Savaşsız Savaş"

-Kukla ve Cüce adlı kitabından.

bir de insan sevmiyor, dünyayı da, sempati duydum kendisine, hayret. diyor ki:




"En kötüsü, bazı aydınların oynamaya bayıldığı “Hepimiz insanız” oyununu oynamak. Belli bir aydın kişilik sergiliyorsunuz, ama sonra 'Biliyor musun, her şeye karşın ben de temelde senin gibi biriyim. Hayatın küçük keyiflerinden zevk alırım. Ben de senin gibi bir insanım' gibi küçük
ayrıntıların sinyallerini veriyorsunuz. Ben insan değilim. Bir canavar olduğumu iddia ediyorum.
Teorisyen maskesi altında, çikolatalı pastadan hoşlanan sıcak bir insan falan değilim. Bunu veya şunu seviyorum ve bu da beni insan yapıyor diyemem. Kimse gücenmesin ama kendimi insanmış gibi yapan, insanı oynayan biri olarak görmeyi yeğlerim."

P.S.: Resim Gorgon Tales tarafından yapılmıştır. Fikirlerimi sanata dönüştürdüğü için kendisine teşekkürlerimi sunarım.

4 yorum:

bedbug dedi ki...

şahsen ben anlattıklarından sonra kendisine sempati duymanın yanında hak verir oldum.. insan olmaya çalışan bir takım canavarlar'ın varlığına inananlardanım.. yoksa siz inandıramadıklarımızdan mısınız? diye de sorarım herkese. mesela yani.

Passiflora dedi ki...

hehehe :) bizim blogları okusalar inanırlar kanımca.

bencilkirpi dedi ki...

fikirlerinizi sanata dönüştüren diğer yapıtları da bizden esirgemeyiniz efnim

Passiflora dedi ki...

:) arada fotograf da koyuyorum kendi çektiğim ya da bulduğum ama böyle anlatıp da arkadaşımın çizdiği ilk oluyor, çok da başarılı buldum, devamını talep edicem hehe.