22 Kasım 2006

Cinderella

The prince leans to the girl in scarlet heels,
Her green eyes slant, hair flaring in a fan
Of silver as the rondo slows; now reels
Begin on tilted violins to span

The whole revolving tall glass palace hall
Where guests slide gliding into light like wine;
Rose candles flicker on the lilac wall
Reflecting in a million flagons' shine,

And glided couples all in whirling trance
Follow holiday revel begun long since,
Until near twelve the strange girl all at once
Guilt-stricken halts, pales, clings to the prince

As amid the hectic music and cocktail talk
She hears the caustic ticking of the clock.


Bazen her şey masalsı, uçup gidesim geliyor kuş tüyü gibi rüzgara karşı koymadan..

Kimi zamansa her şey dipte, her şey zor ki bu Sylvia Plath'i sevmeyi kolaylaştırıyor kimseyi, kendimi bile sevesim gelmediği zamanlarda. O da benim gibi gizli saklı değil, açık seçik ve yakın*.

Mad Girl's Love Song

"I shut my eyes and all the world drops dead;
I lift my lids and all is born again.
(I think I made you up inside my head.)

The stars go waltzing out in blue and red,
And arbitrary blackness gallops in:
I shut my eyes and all the world drops dead.

I dreamed that you bewitched me into bed
And sung me moon-struck, kissed me quite insane.
(I think I made you up inside my head.)

God topples from the sky, hell's fires fade:
Exit seraphim and Satan's men:
I shut my eyes and all the world drops dead.

I fancied you'd return the way you said,
But I grow old and I forget your name.
(I think I made you up inside my head.)

I should have loved a thunderbird instead;
At least when spring comes they roar back again.
I shut my eyes and all the world drops dead.
(I think I made you up inside my head.)"


gözlerimi kapadım ve aslında depresyondaki hastanın olduğu kasedi izlemediğimi, evde uyuduğumu hayal ettim, tek istediğim battaniyemin altında olmaktı. eve geldim, bir saat bunu yaptım ve her şey yeniden yerli yerindeydi, sorun yoktu, aslında belki de hiç olmamıştı, hepsi kafamın içindeydi.

12 yorum:

Adsız dedi ki...

depresyonda bir insanın yakınmasını seyredene gerçekten yazık. ölürken bile güldürebilen insanlardan hoşlanırım. hayatın ciddiye alınmaması gerektiğini bilen, mizahın en seksisi kara mizahı yalayıp yutmuş olanı, severim. siz de sevin..

passiflora dedi ki...

alomodovar'ı sevmemin sebebi o sanırım, bütün filmlerinin dram/komedi olması. ama terapi izlememizin hoşlanmakla alakası yok,amaç öğrenmekti, onları mutlu edebilmek için yani.

Adsız dedi ki...

depresyondaki bir insanı mutlu etmek için videosunu izlemeniz işkence gelmiyorsa bunu anlamaz, lakin çok saygı duyarım, passiflorağnım. bu dünyanın passifloralara ihtiyacı vardır, makro bakış açısından. keşke hastalara balık tutmayı öğretebilecek yöntem geliştirilebilse. robotlar yeni üretilmeye başlandı, çok osuruk düzeydeler,onlar bile şimdiden kendilerini tedavi edebiliyorlar. bilmiyorum psikiyatrideki durum ne en son..

passiflora dedi ki...

hastanın çok sevdiği fakat artık yapmadığı bir şeyse beraber balık da tutuyoruz, bildiğiniz terapistlerden değiliz biz efendim. kendi kendini tedavi etmeyi ve gelceketeki kötü olaylar için daha donanımlı olmalarını da sağlıyoruz, adeta çok iddialıyız anonim efendim.

Adsız dedi ki...

cevabınız memnuniyet verici. şu halde, passiflorağnım, bana da şunu demek düşer; beni Türk psikiyatristlerine emanet ediniz.

hobo

passiflora dedi ki...

psikiyatrist değil hobo bey, klinik psikolog. psikiyatristler terapi izlemiyorlar derslerde, onun eğitimini almıyorlar yani. bizse sadece masterda alıyoruz. güvenilmek de güzelmiş :)

Adsız dedi ki...

bizler masterda ruhu karmaşıklığa itmeyi öğreniyoruz. ancak grandmaster'da karanlık taraf pedagojisini öğreneceğiz. sith felsefesini de almaz olaydım. hocalarımız da çok kıl.

bizimkiler duymasın, rakibiniz olarak tebrik etme ihtiyacı hissettim.

İçtenlikle,

Anakin

passiflora dedi ki...

size de amma luzümsuz dersler veriyolarmış, dark side ın dersini vermeseler de isteyen öğrenmez mi? armudu nası havada tutacağınızı öğretmeleri daha hayati :)güce dengeyi getirmek filan. biz de eğer dengede bulunan ruh sağlıksızsa önce o dengeyi bozuyoruz ki yeni sağlıklı denge bulunabilsin. benzettim o açıdan.

sevgiler,

passiflorağnım

bedbug dedi ki...

sindirella çocukluğumun kahramanı, gözleri buğulu bir sevgi pınarı benim için.. hislenmekte gecikmedim floracım.. kumralım, yeterince yaşım var ama olacak gibi değilim..
bana ulaşmanı bekliyorum?

passiflora dedi ki...

korkuyu beklerken i 23 kez okumuş bir salon erkeği arıyorum, o sizseniz ulaşırım her türlü sayın bedbu.

bedbug dedi ki...

aheeyt.. gerekli tüm kitapları okudum efendim ben hazırlıklıyım.. oğuz atay serisi olsun, beat kuşağı serzenişleri olsun hepsini okudum.. Cohen tripleri isimli bir ders aldım.. ne bileyim.. çok yalnızım be flora! dedimmiydi karşımda duramaz bir kişi.. öyle de şekilli derim.. tüm kaybeden formuna uyuyorum diye düşünüyorum ama bu sefer kaybetmeyeceğim.. peygamber böceklerine yenilmeyeceğim.. nerde benim lucky strike'ım! hop!

passiflora dedi ki...

kaybeden tayfasının hastasıyım ve bir o kadar da ironiden anlamayan nesle aşina değilim. öle diyim ben, anlayan anlasın.